rss kanál
Kategorie článků

GERMAN OPEN 2013, FAI World Cup, 4.10.-6.10.2013

Publikováno 03.10.2013 v kategorii soutěže, 0 komentářů

4. den (T. Winkler) - Ne 6.10.2013

Dnes ráno byl sraz na Dranske. Sice předpověď nenasvědčovala tomu, že by směr byl na Turbolator ale budiž. Hned po příjezdu na kopec se hlasovalo, jesti budeme létat tam, nedo se budeme přesouvat na Windtunnel. Hlasováni dopadlo jednoznačně, přesun. Sbalit zvonění a technické zázemí s následným přesunem trvalo téměř 2 hodiny. Na Windtunnelu foukalo 4-6m/s, a protože tento kopec funguje lépe než ten sobotní, bylo létání tady opravdovou lahůdkou. Na přistání nám byl vytyčen prostor cca8x8m, ze dvou stran ohraničen lesem a z jedné křovím, docela sranda. Kvůli rannímu zpoždění se odlétala jen 2 kola. Vyhlášení proběhlo na kopci. Nijak jsme neváhali naskládali vše do auta a v 15.30 vyrazili na cestu. Protože je 19:00hod (datlim těchto pár vět v autě) tak k Mirkovi do Liberce to máme ještě 3 hod cesty, mě kluci vysadí v Praze před půlnocí a budou pokračovat dál na východ. Přejte nám šťastnou cestu.

Konečné výsledky zde.

A ještě pár videí:

3. den (F. Kalenský + T. Winkler) - So 5.10.2013

V sobotu bylo dokončeno dalších 5 kol za větru 6- 4 m/s. podmínky to byly slabé, nebylo to na veliké divočení a dalo se víc ztratit, než získat. Nám se létat údržba nedařila a propadali sme se dolů celkovým pořadím. Hodně se laborovalo s nakládáním, někdo létal prázdný, někdo i přes 3 kg. Já jsem opět nezklamal. V jednom kole, kde jsem to měl rozletěno na 55, jsem to přehnal s mírou rizika a škrtnul sem si o trávu, to bylo vcelku běžné ale na vysoké trávě byly položeny kabely zvonění, za které sem se zavlékl. Přistání následovalo okamžitě, model naštěstí bez poškození. Naprostou lahůdkou byla přistání, to si užívali všichni piloti bez vyjímky. Loučkka za hranou cca 50m dlouhá a 15m široká bez turbulence. Večer nás čekal banket, jídlo, pití, čerstvé rybičky, vynikající červené víno - kupodivu německé... Ve 22hod jsme už byli na penzionu.  V neděli nás podle předpovědi a pořadatelů čeká západ až severozápad okolo pěti metrů,tak uvidíme, asi to opět pojmeme jako měřený trénink na místních svazích :-),kromě Mirka který potřebuje body do žebříčku WC.

Výsledky po 11ti kolech zde.

2. den (F. Kalenský) - Pá 4.10.2013

Páteční ráno začalo teplou a nekonečnou snídaní, v 9h sraz a přesun na Vitt - JV. Báze už byly postaveny a Richard začínal celou soutěž. Vítr 10-14 m/s malinko zprava. Odlétalo se 6 kol, což je při vysokém počtu soutěžících velmi dobrý výsledek. Přistání do brutálního rotoru. Letadla se lámou hlavně při přistání. Není to o tom, co si troufneš naložit na hranu, ale s jakou váhou si troufneš přistávat. Letadla běžně jedou i více než 5m v poli a kameny ve velikosti pěstí létají přes náběžky, pokud tedy máte štěstí a nepřistáváte v noži. Několik letadel končí i během měřeného letu "na ruce" v útesu nebo na "Radovanově stromě". Richard zlomil trup, večer budeme opravovat. Andreas H. létá svou vlastní soutěž, Helge B. a TOFU (Thorsten F.) se perou o bednu. Dostáváme nařezáno, máme lehká letadla, už to budeme muset začít řešit. Ideální hmotnost pro tyto podmínky je limit stanovený pravidly FAI v g/dm2. Večer po očistě výborná rybička a pivko v hotelové restauraci, kam sme zajeli. Oprava ale nepočká, musíme laminovat troupek. Na zítra údajně jen 8m/s J a odpoledne voda. uvidíme kolik se stihne odlétat kol.

Výsledky po 6ti kolech zde. Výsledky jednotlivých kol zde. Fotky od Tomáše zde.

1. den (T. Winkler) - Čt 3.10.2013

Cesta utekla rychle a máme za sebou první polítání na kopečku u moře. Foukalo nám z JV 8-10m/s malinko zleva. Nechtělo se nám jet na hlavní kopec, kde byla drtivá většina závodníků. Zvolili jsme kopec, kde nás bylo jen pár a každý z nás byl ve vzduchu skro 2 hodiny. Kopeček o převýšení cca 15m. Chodilo to dokonale, ale sluníčko na pravé otočce nám dělalo veliké problémy. Přistání v rotoru do velikého pole čerstvě osázeného ozimem, žádný med. Přece jenom létali sme naložení "doplna". Na zítra hlásí masakr v nárazech okolo 15m/s, v luftě to snad nerozložíme ale přistání bez poškození modelu budou velikou výzvou. Snad se bude dařit. Držte palce.

Dnes vyrazila naše výprava ve složení T. Winkler, M. Trsek, F. Kalenský a R. Kohl na jednu z letošních posledních mezinárodních soutěží German Open 2013. Předpověď je více než slibná, takže si kluci pěkně zalítají. Džme jim palce! Pokud mi kluci podají informace o průběhu závodu, tak je zde budu postupně zveřejňovat.

Průběžné výsledky jednotlivých kol zde.