rss kanál
Kategorie článků

Spring CUP F3F 2015 WORLD CUP, 15.-17.5.2015

Publikováno 25.05.2015 v kategorii soutěže, 5 komentářů

Rok se sešel s rokem a tak jsme s klukama vyrazili na soutěž do Polska. Soutěž byla vypsaná jako třídenní, což dávalo vysokou pravděpodobnost, že si polétáme. Cesta na místo k Baltu z Prahy přes Brandýs n. Labem a Liberec cca 800km. V jednom autě Dan, Tetřev a já. Druhá parta z Litomyšle přes Chrudim a Trutnov ve složení Radek, Tomáš, Jirka.

Každým rokem se v Polsku postaví pěkný kus dálnic a rychlostních komunikací, cesta je rok od roku rychlejší. Dálnice jsou téměř prázdné, protože mýtné i přes to, že je asi nejlevnější v EU, tak není levnou variantou dopravy. To, že bych dojížděl denně do práce, si nedovedu představit. Naši českou známku bych projezdil během několika dní.  Hotel jako vždy, skoro na pláži, kam jsme dorazili o půlnoci za Čt na Pátek.
V Pátek ráno prezentace v hotelu, kde jsme vyfasovali mapu s fotkou kopce a souřadnicemi. Docela nás překvapilo, že na soutěžní kopec je to 120km a 2 hodiny.  První soutěžící měl letět v 10:30 a tak bylo jasné, že není čas na bloudění. Mirkova navigace byla neomylná a na kopci jsme byli mezi prvními. 5ti m kopec u moře s krásnou pláží a rovným větrem 5-8m/s. Během tohoto dne jsme dokončili 6 kol.  Končilo se až v po půl sedmé. Na hotel jsme dorazili až po 9 hod. Rychlá večeře a po několika pivech, tabacco vodkách atd. pár hodin po půlnoci na kutě.

   

Předpověď na sobotu byla nic moc, nakonec se povedlo odlétat 2 kola na přečerpávací nádrži. Pořadatele se bohužel rozhodli létat v polovině kopce, místo aby se létalo na hoře u plotu, kde fouká většinou dvakrát tolik co dole. Během dne jsme se 3krát stěhovali po obvodu nádrže. 2 kola se ale dokončila se zajímavým výhledem na Neděli, kdy mělo stabilně foukat. Večer banket v místní restauraci, fenomenální jako vždy. Ano Dane, mluvil jsi semnou, když jsi přišel. Jen nevím, jestli jsi šel z večeře nebo ze snídaně. 
Neděle opět na přečerpávačce ale za vysokými stromy.  Při síle 8-15m/s se opět létalo v půlce kopce. Rozhodnutí s ohledem na bezpečnost částečně pochopitelné ale pro závod samotný to nebylo šťastné. V půlce kopce byly strašně silné turbulence a vzduchy byly velice rozdílné, pokud přišel vypečený vzduch, byl to boj o život a se štěstím za 700b. Zde se povedlo odlétat celkem 3 kola, nebylo to špatné, abychom se nerouhali, když tak pěkně foukalo.
Po celkem třech dnech a 11 kolech se na 3. místě umístil Radek, 2. Místo Helge a 1. místo já. Pár posledních kol bylo docela drama, protože to bylo jen o tom, co Vám přijde za vzduch, zde jsem ale měl kliku a posledním časem pod 40 bylo rozhodnuto, že je to doma. Helge sesadil Radka z druhé příčky, až během posledních 2 kol. Byla to bitva, až do konce a jak se patří. 

   

Létalo se mořským stylem, kde rozhoduje stopa letu spolu s citem pro trefení správné letové hmotnosti. Nebýt lehký je stejně důležité jako nebýt ve slabých podmínkách těžký, což platilo pro první dva dny. Poslední den byl o tom, s jakou hmotností si dovolíte ještě přistát. Jediným receptem, jak ve špatném vzduchu ztratit co nejméně na „klikaře“, byla hmotnost. Ta člověku dala potenciál k nastoupání „houpáním“ a aspoň počáteční rychlost, kterou bylo cílem udržet. V místě startu foukalo jen 6-10m, takže tam hodit cihlu, bylo hodně na srdce. Ale jako všude, co pilot to názor.  Nakonec celá naše výprava předvedla velice dobrý výkon.  Škoda poškozeného Danova FS v Neděli, tam tu pravou zatáčku odneslo dost letadel. Moc se těším na příští ročník. A třeba to zase vyjde na svah k moři. Klidně pište do diskuze pod článkem, rádi na případné dotazy odpovíme.

Výsledky zde.

Foto od pořadatele zde a další zde.

Text: F. Kalenský
Foto: T. Winkler

Komentáře:
rss kanál






© 2011 F3F.cz