MS F3F 2024 Francie – den 1 , 2 .

Zahájení proběhlo v městských prostorách města Limoux , proslovy byly dlouhé a většinou pouze ve Francouzštině, následovala krátká párty ve sportovní hale.

První dva letové dny mistrovství světa začaly trochu rozpačitě díky počasí.První den byl kopec Escueillens (JV) celý v mlze a začalo se létat až odpoledne. Odlétali se dvě kola s tím že poslední polský pilot létal v hraničním větru kolem 3m/s. Dostal opravu, avšak mezitím už pořadatelé složili jednu bázi a museli ji postavit znovu. Proti tomu dal protest španělský tým a chtěl zrušit celou skupinu…

Druhý den jsme se přesunuli na skálu u Saint Ferriolu. Ráno sice foukalo , ale na kopec se dalo dostat jen s obtížemi, vzhledem k nočnímu dešti a blátivé cestě. Kolem poledne jsme pomohli s naší čtyřkolkou vyvézt na skálu Andreasův pořadatelský vozík, pomohli postavit báze a opět po poledni se mohlo začít létat. Bohužel vítr začal slábnout předčasně a tak se odlétala jen jedna skupina. Po dvou dnech tak máme stále jen dvě kola a třetinu třetího 🙂

MS F3F 2024 Francie – den 3. a 4.

Ve středu konečně přišly podmínky hodné MS. Rozfoukalo se od východu , pořadatelé chvíli váhali nad výběrem kopce mezi Escueillens a Lauracem. Vzhledem k předchozím dnům padla volba na Laurac. Je to horší kopec na tento směr větru , avšak je v nižší nadmořské výšce a nehrozí tam tolik mlhy z vlhkého proudění od  Středozemního moře.Odlétalo se dalších pět kol za velmi různých podmínek. Do čela pořadí se dostal Peter Wurmli ze Švýcarska kterému z 5 letů přišla 4x termika. Naši moc spokojení nebyli , lepší vzduchy se nám spíše vyhýbali 🙁

Na soutěži se zastavil také bývalý francouzský výrobce dobře létajících modelů Aliaj – Alex Marechal. Modely už nevyrábí dal se na surf prkna 🙁

Ve středu večer pořadatelé zorganizovali večer národností, kde kromě banketu si jednotlivé národy přinesli svoje speciality, Češi – Zlatopramen měl úspěch a vypilo se ho 9 litrů , Japonci pálenku z rýžového vína 55% , Rakušané  Mozartovy koule, Angličané zapečenou klobásu ve vajíčku atd.

Ve čtvrtek pak přišel pořádný SZ vítr na nejlepší svah – skálu u Saint Ferriolu kde se odlétali další kola do celkového počtu 13 kol. Nejlepší dosavadní čas zaletěl Lukas Gaubatz 32 s.

Lukas

Filip poté co Radkovi vlastní hlavou otevřel náběžku (poryv při startu), zaletěl v dalším letu nejlepší dosavadní čas českého týmu 35 sec.

Robo nám pomáhá zprovoznit systém měření soutěží F3F od Simona Watse z Austrálie
Večer národností s ochutnávkami specialit
Japonská pálenka ze Saké 55%

MS F3F 2024 Francie – den 5. a 6.

Předposlední den pátek byl podle předpovědi bez větru  a pořadatel proto vyhlásil volný den. Ten využili všichni různě a většinou se  cestovalo , pěšky nebo autem. Příležitostí na super výlety je v Pyrenejích dostatek.

Poslední den byla předpověď větru i počasí výborná , foukal JV vítr na svah Escueillens 10 – 14 m/s . Nejlepší časy se pohybovaly kolem 35 sekund a odlétaly se 4 kola do celkového počtu 17 kol. Soutěžní lety skončili kolem 15 hodiny.

Vyhlášení výsledků bylo v historických prostorách města Alet-les-Bains , které byly opravdu nádherné. Po nezbytných projevech byly vyhlášeny výsledky v jednotlivcích a  týmech.

Mistrem světa se stal Lukas Gaubatz,(AUT), na druhém místě se umístil Sebastien Lanes (FR) a na třetím Inaki Elizondo ze Španělska. Pódium oživila sektová bitva s lahvemi od místního výrobce vína Sieur D’Arques . Mimochodem víno měl opravdu kvalitní . Tomáš Bartovský pak ještě dobu čistil svůj notebook od bublinek 🙂

V týmech se umístilo na prvním místě Rakousko, na druhém Francie a na třetím Norsko.

Výsledky byly hodně vyrovnané a myslím si že opravdu zvítězili ti nejlepší. Škoda že na soutěži nebyli žádní junioři protože generace dobrých F3F pilotů stárne, ale to je úděl celého modelaření.

Příští MS se zatím neoficiálně uskuteční za dva roky ve Španělsku.

V neděli už následovala cesta domů se zastávkou v Toulouse, kde pro nás Andreas Fricke zorganizoval návštěvu v továrně Airbus. Prohlédli jsme si finální montážní linku Airbusu A 321 . Jednotlivé díly se se sváží Airbusem Beluga z celého světa a zde v Toulouse se letadlo dává dohromady. Byla to hodně zajímavá exkurze do montážních prostor, kam se člověk hned tak nepodívá , navíc doplněná zajímavým komentářem Andrease který v Airbusu přímo pracuje.

Celkově se MS F3F 2024 vydařilo, náš tým měl trochu smůlu na vzduchy na kopci Laurac , což je posunulo trochu dolů v celkovém pořadí. I tak ale jako tým skončili na 6. místě z 18 kompletních týmů a to není vůbec špatné.